طراحی سایت باشگاه مشتریان
باشگاه مشتریان برخلاف تصور عمومی، یک مفهوم جدید نیست. باشگاه مشتریان مفهومی است که پس از انقلاب صنعتی و رقابتی شدن تولید و کسب و کار به وجود آمده است. باشگاه مشتریان به مجموعه عوامل، رویکردها، اقتضائات و اقداماتی گفته می شود که در جهت وفادارسازی مشتری به یک کالا یا برند، سازمان دهی می شود. در مفهوم باشگاه مشتریان برای وفادار سازی مشتری از فرایند امتیاز و پاداش و شرطی سازی مشتری استفاده می شود. به این فرایند وفادارسازی مشتری نیز گفته می شود.
هرچقدر مفهوم باشگاه مشتریان، مفهومی با سابقه و قدیمی است، پیاده سازی این مفهوم بر بستر فناوری اطلاعات و اینترنت به مقتضای نوین بودن این بستر رویکردی نو و جدید است. مدیریت اطلاعات انبوه مشتریان، اطلاع رسانی بر بستر اینترنت، مدیریت فرایندهای پیچیده کاری که جر با توان کامپیوتر ها ممکن نیست و …، ابزارهای نوین را به بخشی جدایی ناپذیر از باشگاه مشتریان تبدیل کرده است.
طراحی سایت باشگاه مشتریان یکی از چندین راهبرد تلفیق باشگاه مشتریان در فناوری اطلاعات است. اگر از نمونه های خارجی عبور کنیم در این سال ها نمونه های موفق و پر طرفدار باشگاه مشتریان در فضای اینترنت در کشور خودمان کم نبوده اند. نمونه هایی مانند باشگاه مشتریان بانک ملت، باشگاه مشتریان نوین چرم و … نمونه هایی از پیاده سازی موفق باشگاه مشتریان بر بستر اینترنت هستند.
گرچه طراحی سایت باشگاه مشتریان بر اساس سیاست های تبلیغی، ترویجی و باشگاه داری هر کسب و کار، کاملا متفاوت از دیگر کسب و کارها است اما می توان ویژگی های عمومی برای طراحی سایت باشگاه مشتریان برشمرد:
- پیاده سازی سیستم امتیازی بر اساس رویکردهای مشتری شامل حجم خرید، تعداد و تکرار خرید، ترویج برند و یا نوع مصرف کالا
- محاسبات امتیازی و رده بندی مشتریان برای استفاده از پاداش های باشگاه مشتریان
- پیاده سازی بخشی جهت ارتباط مستقیم بنگاه اقتصادی با گروه های مشتریان
- پیاده سازی ابزارهایی جهت ترویج باشگاه مانند معرفی به دوستان، اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی، خبرنامه و …
- پیاده سازی فضایی مشابه شبکه های اجتماعی جهت تعامل مشتریان با یکدیگر
- امکان اتصال و ارتباط با سیستم هایی مانند crm و …
ما در سایت اکسپرس به جزییات و ریزه کاری های طراحی سایت باشگاه های مشتری کاملا آشناییم، حضور در پروژه های باشگاه مشتریان و تحلیل نیازمندی های سازمان های مختلف در این زمینه به ما کمک کرده است تا تجربیات گرانقیمتی را در حوزه باشگاه مشتریان کسب کنیم.
طراحی سایت باشگاه مشتریان مانند پروژه های عادی طراحی سایت، قابل واگذاری به هر تیم طراحی سایتی نیست. قبل از تصمیم گیری در خصوص ارجاع طراحی سایت باشگاه مشتریان سازمان و یا کسب و کارتان با سایت اکسپرس تماس بگیرید. ما پیشنهادات و راهکار های ویژه ای را با توجه به نیازمندی های خاص شما تدارک خواهیم دید.
نظر شما چیست؟